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Übersicht Veranstaltungen 2011
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open rehearsal
19.Oktober 20.30 h nächste >
 
 
An Kaler (A/D) - "Insignificiant Others" (Ausschnitt) 

 
Open rehearsal with An Kaler, Alexander Baczynski-Jenkins and Rodrigo Sobarzo

Wie kann eine flexible, sich weiter öffnende und verändernde Bewegungspraxis strukturiert werden, ohne einzelne Momente zu verfestigen? Wie können wir speziell in Momenten der Aufführung ein Verständnis von Material als Unabgeschlossenem entwerfen und aufrecht erhalten? Was für eine Aufteilung des Miteinanders in Verantwortlichkeiten und Haltungen streben wir an und erzeugen wir? Und wie durchsetzen diese die Entschlussfindung der Einzelnen?
INSIGNIFICANT OTHERS ist Teil einer länger angelegten physischen und kreativen Praxis, die Choreograf_in An Kaler im Austausch mit anderen KünstlerInnen entwickelt und die im Dezember 2011 am Tanzquartier Wien und im Januar 2012 bei den Tanztagen in Berlin in einer neuen Arbeit zu sehen sein wird. Während in einer ersten Phase das Still, das Standbild in Bewegung im Fokus stand, konzentrieren sich ihre Recherchen zur Bildhaftigkeit von Bewegungsmaterial nun auf Fragestellungen der Anordnung, des Aufbaus und der Verschiebung von Relationen innerhalb einer Gruppe.

Insignificant Others is part of a longterm physical and creative practice An Kaler develops in exchange with different parties/artists.
Extending the previous study on notions of the still (image) in and as movement now the processes of the performers co-operating in modes of conducting, structuring and shifting a shared topography of physical presence and absence are being adressed.

The performers are as spectres and carriers of ambiguous images, still and fluctuating. A series of discontinuous but interconnected still postures that make images and situations between the performers but never quite build a shared narrative. Rather than a dramaturgy of determination, the artists are simultaneously working alone together as if in a field of energy that needs careful management, redistribution of its texture and direction, here they are making a dance out of the reabsorption of this energy field into the bodies of the empty space, themselves and the perception of audience.
What are ways of distributing, or partitioning, or fragmenting presence when being together? How are responsibilites of group presence or group body/mind shared, by means of posture? How do these performed groupings of postures thus generate in-between spaces that speak as a sentient and ambigous entity to a viewer?
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